Służebna rola v-prasy, część druga

Utrzymanie rytmu pracy agencji vprasowych wcale nie okazało się łatwe, a praca dziennikarska wcale nie lekka, ani tym bardziej przyjemna. W momencie, gdy prasa zbyt odważnie zajmowała swoje stanowisko, czytać to należy dosłownie, swoje własne stanowisko w wielu kwestiach, stała się coraz częściej i regularniej wrogiem ideowym vpanujących i struktur władzy wybudowanych przez nich. Szukając negatywnego przykładu w wirtualu, zawsze sięga się po przykłady sarmackie, ale tym razem nie! Sarmacja w opisywanym okresie, w czasach wielkiej Trójki dysponowała znakomitą bazą prasową i to niezależną, jak i zależną. Można powiedzieć śmiało, że Brama Sarmacka jest prekursorem dzisiejszej Planety, czy innych inicjatyw wizualizujących rynek vprasowy. Nie mniej jednak zorganizowana i systematyczna misja propagandowa sygnowana inicjałami księcia Sarmacji powodowała dość ukierunkowaną „niezależność” mediów vpublicznych, przez co gmach agencji prasowych Sarmacji doznał w pewnym momencie ogromnych wstrząsów. Wysiłek vdziennikarzy i vpublicystów obrócił się w ruinę, z której zaczyna powoli wychodzić, gdyż żywotność koncepcji vpaństwowej Sarmacji nie znosi pustki w tym kierunku. W pozostałych vpaństwach wielkiej Trójki sytuacja była o wiele przejrzystsza z tej prostej przyczyny, że tam sprawowano rządy autorytatywne w sposób oficjalny i niezaleźność vprasy była tylko teoretyczna, w każdym bądź razie musiała być zgodna z kierunkiem polityki władzy najwyższej i jej kadłuba. Wysiłki prasowe mniejszych mikronacji można byłoby dla tego okresu pominąć, gdyby nie prasa alraińska, która zaczęła robić wyłom w stylu pracy publicystycznej. Al Rain postrzegany i opiniowany, jako wirtual nacja bardzo radykalna i bezkompromisowa zbudował system niezależnych agencji vprasowych. Prasa mikronacyjna od chwili wejścia pism alraińskich stała się podstawowym narzędziem informacji, bo do dobrych wzorców sarmackich dołączona została rzetelna praca dziennikarska, a na moment „nocy informacyjnej” w KS istniał już zupełnie inny rynek prasowy skupiony wokół znakomitej inicjatywy integrującej – Planety Mikronacje.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: