Zapomniana rocznica – 6 lat Scholandii

Scholandzka Agencja Prasowa w refleksyjnym felietonie pisze o 6 rocznicy Królestwa Scholandii, członka elitarnego klubu Wielkiej Trójki mikronacyjnej:

14 października. Gdyby przeprowadzić sondę uliczną: z czym Panu/Pani ten dzień się kojarzy, większość odpowiedziałaby, że z Dniem Edukacji Narodowej, powszechnie nazywanym Dniem Nauczyciela. Byłyby i takie osoby, które powiedziałyby, że dziś urodziny mam ja, mój mąż/żona, chłopak/dziewczyna, teść/teściowa, kuzyn, kolega, etc., etc. Ale nie o tych ma być ten artykuł.

Gdyby podejść do Scholandczyka i spytać o 14 października, ten bez chwili zastanowienia powinien wyrecytować, że to pierwszy dzień istnienia Scholandii w Internecie. Pierwszy dzień naszego państwa. Sześć lat temu, dzięki pracy trzydziestoosobowego zespołu w sieci zaistniało Królestwo Scholandii. 14 października 2002 r. można traktować jako symboliczny początek państwa scholandzkiego.

O tej dacie pamiętałem dosyć dobrze. Gdy więc wstałem (a z powodu dnia wolnego nastąpiło to o godz. 12) zastanawiałem się, czy ktoś napisze na LD: Hej, Scholandczycy, mamy dziś piękną rocznicę… Przeraziła mnie cisza. Postanowiłem więc poczekać do wieczora i wtedy sprawdzić, czy ktoś pamiętał… nic.

czytaj całość

Trochę to faktycznie dziwne, że tak znakomita rocznica uszła uwadze mieszkańców tego wielkiego v-państwa, ale w natłoku spraw bieżących pewnie zwyczajnie zapomniano.

komentarze 3 so far »

  1. 1

    sokn said,

    Oczywiście, że SAP jest czytany!
    Niestety, fakt zapomnienia o ważnej rocznicy z własnej historii jest ogromnie deprymujący, muszę przyznać, że mnie też ogromnie poruszył.
    Pozdrawiam Karol Keane

  2. 2

    Fisher said,

    Co kraj to obyczaj. Moze Scholandczycy nie swietuja rocznic? 🙂

  3. 3

    sokn said,

    Pesymistyczny ton artykułu wydaje się przeczyć tradycji pomijania świąt 😉


Comment RSS · TrackBack URI

Skomentuj

